1-5 одд.

Овде ќе ги објавуваме сите часови за 1-5 одделение според планирањата кои се во согласност со Скратена наставна програма за 1-5 одделение за онлајн настава.

Скратена програма за 1-5 одделени по ФЗО за онлајн настава од БРО



Час 33 и 34 за 1-5 одд. ФЗО, Вежби со јаже



Час 31 и 32 за 1-5 одд. ФЗО, Вежби со хулахоп



Час 29 и 30 за 1-5 одд. ФЗО, Вежби со пилатес топка




Час 27 и 28 за 1-5 одд. ФЗО, Вежби со Топка



Час 25 и 26 за 1-5 одд. ФЗО, Вежби со Палка




Тема: Вежби за обликување на тело и движења

Методска единица: Вежби за врат, раце, труп и нозе во седење на под. Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на тело во лежење Форми на работа: Фронтална и индивидуална Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, топка. Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата. Часот го започнуваме со лежење на под и се раздвижуваме, истегнуваме во место на под, односно се загреваме. Вежбите се изведуваат за сите делови на телото (врат, раце, труп и нозе) и во комбинација. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку вежби за лабавење на мускулатурата. Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се за врат и раце. Во подготвителен и главниот дел на часот се даваат вежби за истегнување на мускулите на раце, трупот и нозете во услови на лежење на под за учење од дома.

Тема: Вежби за обликување на тело и движења

Методска единица: Вежби за труп и нозе во седење на под. Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на труп и нозе Форми на работа: Фронтална и индивидуална Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, топка. Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата. Часот го започнуваме со седење на под и се раздвижуваме, истегнуваме во место на под, односно се загреваме. Вежбите се изведуваат за сите делови на трупот и на нозете (предна, задна и странична) и во комбинација. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку вежби за нозете за зголемување на протокот на крвта во нозете, односно, за подобра циркулација. Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на нозете, напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен и главниот дел на часот се даваат вежби за истегнување на мускулите на трупот и нозете во услови на седење на под за учење од дома.

Тема: Вежби за обликување на тело и движења

Методска единица: Вежби за раце и раменски појас во седење
Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на вратот и рамениците
Форми на работа: Фронтална и индивидуална
Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома
Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, топка.
Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата.
Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма
Часот го започнуваме со седење и се раздвижуваме, истегнуваме во место на столче, односно се загреваме. Вежбите се изведуваат за сите делови на рацете и делот на рамењата, во горниот дел на трупот, преку одрачувања, предрачувања, задрачувања, засукуцања и во комбинација. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку нозете за зголемување на протокот на крвта во нозете, односно, за подобра циркулација.
Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на рамениците кружно, напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен и главниот дел на часот се даваат вежби за истегнување на мускулите на рацетеи вратот како превенција од лошо и континуирано лошо седење пред компјутер во услови на учење од дома.

Тема: Вежби за обликаување на тело и движења

Методска единица: Вежби за нозете со Обрач (предножи-задножи)
Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на нозете
Форми на работа: Фронтална и индивидуална
Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома
Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, обрач.
Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата.
Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма
Часот го започнуваме без реквизит и се раздвижуваме, разигруваме во место и во движење, односно се загреваме. Вежбите се изветуваат за предна, задна, внатрешна и надворешна мускулатура на нозете, преку предножувања, одножувања, заднож
увања исчекори и во комбинација. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку движења за лабавење на мускулатурата.
Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на телото во лесно трчање 1-2 метри напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен дел се даваат вежби за истегнување на мускулите на телото. Во главниот дел на часот дадени се вежби за координација, а на крај се дадени вежби за лабавење.

Тема: Вежби за обликаување на тело и движења

Методска единица: Вежби за труп (претклон-затклон) со обрач
Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на трупот
Форми на работа: Фронтална и индивидуална
Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома
Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, топка.
Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата.
Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма
Часот го започнуваме без и со реквизит обрачи се раздвижуваме, разигруваме во место и во движење, односно се загреваме. Вежбите се изветуваат за предна, задна и странична мускулатура на трупот, преку засуци на трупот на разни начини, претклони, затклони и отклони во комбинација. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку движења за лабавење на мускулатурата.
Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на телото во лесно трчање 1-2 метри напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен дел се даваат вежби за истегнување на мускулите на телото. Во главниот дел на часот дадени се вежби за координација, а на крај се дадени вежби за лабавење.

Тема: Вежби за обликаување на тело и движења

Методска единица: Вежби за раце и раменски појас со реквизит обрач
Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на трупот
Форми на работа: Фронтална и индивидуална
Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома
Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, топка.
Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата.
Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма
Часот го започнуваме со реквизит обраќ и се раздвижуваме, разигруваме во место и во движење, односно се загреваме. Вежбите се изведуваат за сите делови на рацете и делот на рамењата, во горниот дел на трупот, преку одрачувања, предрачувања, задрачувања, вкрстувања и во комбинација. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку движења за лабавење на мускулатурата.
Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на телото во лесно трчање 1-2 метри напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен дел се даваат вежби за истегнување на мускулите на телото. Во главниот дел на часот дадени се вежби за координација, а на крај се дадени вежби за лабавење.

Тема: Вежби за обликаување на тело и движења

Методска единица: Вежби за нозете (предножи-задножи)
Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на трупот
Форми на работа: Фронтална и индивидуална
Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома
Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, топка.
Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата.
Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма
Часот го започнуваме без реквизит и се раздвижуваме, разигруваме во место и во движење, односно се загреваме. Вежбите се изветуваат за предна, задна, внатрешна и надворешна мускулатура на нозете, преку предножувања, одножувања, заднож
увања исчекори и во комбинација. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку движења за лабавење на мускулатурата.
Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на телото во лесно трчање 1-2 метри напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен дел се даваат вежби за истегнување на мускулите на телото. Во главниот дел на часот дадени се вежби за координација, а на крај се дадени вежби за лабавење.


Тема: Вежби за обликаување на тело и движења
Методска единица: Вежби за труп (претклон-затклон)
Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на трупот
Форми на работа: Фронтална и индивидуална
Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома
Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, топка.
Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата.
Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма
Часот го започнуваме без реквизит и се раздвижуваме, разигруваме во место и во движење, односно се загреваме. Вежбите се изветуваат за предна, задна и странична мускулатура на трупот, преку засуци на трупот на разни начини, претклони, затклони и отклони во комбинација. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку движења за лабавење на мускулатурата.
Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на телото во лесно трчање 1-2 метри напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен дел се даваат вежби за истегнување на мускулите на телото. Во главниот дел на часот дадени се вежби за координација, а на крај се дадени вежби за лабавење.


Методска единица: Вежби за раце и раменски појас
Цел: Ученикот да изведе повеќе различни вежби за мускулите на раце и раменски појас
Форми на работа: Фронтална и индивидуална
Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома
Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, топка.
Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата.
Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма
Часот го започнуваме со реквизит гумена топка со која се раздвижуваме, разигруваме воместо и во движење, односно се загреваме. Со топката изведуваме манупулативни движења за координација. Потоа вежбите за раце и раменски појас исто така ги работиме без топка за сите зглобови на мускули на рака и раменскиот појас и тоа редоследно. По вежбите за раздвижување и за истенување, некои вежби придонесуваат и за развој на сила на овие мускули. На крај на часот даваме неколку движења за лабавење на мускулатурата.
Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на телото во лесно трчање 1-2 метри напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен дел се даваат вежби за истегнување на мускулите на телото. Во главниот дел на часот дадени се вежби за координација, а на крај се дадени вежби за лабавење.


Методска единица: Ставови
Цел: Ученикот да изведе повеќе различни почетни положби - ставови.
Форми на работа: Фронтална и индивидуална
Методи на работа: Метод на вербална комуникација, Метод на демонстрација, Метод на практично вежбање од дома
Нагледни средства: Компјутер, интернет, просторија, подлога-теписон.
Методи на вреднување: Метод на повремено онлајн следење на начинот на изведбата на вежбите, интензитет на вежбањето како и бројот на повторувањата.
Корелација: Со сите теми и содржини од наставната програма
Ставови се всушност положби од кои започнува некое движење. Може да биде и положба во дел од целата вежба или може да биде завршна полжба на движењето. Наставникот редоследно ги покажува ставовите од стоење па се до лежење. Поделени во неколку групи презентирани се повеќе од 30 ставови. Овие положби учениците со текот на вежбањето треба да ги препознаваат и по демонстрирање од наставникот, но и по нивниот назив кога наставникот го изговара или пак кога имаат можност да го прочитаат во некој литература, тогаш ќе може да направат претстава за истата положба или став. Започнуваме со ставови во Стоење, ставови во чучнување, на втора позиција се продолжува во ставови во Клекнување и ставови во Седење, а на третата позиција се завршува со ставови во Лежење и во Потпирање.
Структура на час: Ова е специфичен час во кој за цело време на часот учениците се запознаваат со различни положби или ставови поделени во шест групи.


Тема: Запознај се со своето тело

Методска единица: Правам вежби како моето другарче

Цел: Да изведе вежба која покажана, демонстрирана од член на семејството.

Вежби кои се дадени од наставникот или од другарчето, ученикот треба веднаш да ги изведе или нешто слично на огледало. Ученкот ја гледа демонстрацијата, го препознава и аналзира движењето и најбрго што може и реагира со правење на вежба како своето другарче.

Во домашни услови член од семејство може да задава задачи-вежби кои ќе бидат различни и тоа 10 до 15 вежби со што треба да внивама прво да задава вежби за загревање, потоа вежби за истегнување, па потоа може да дава различни вежби како главен и најинтересен дел од часот, а во следните часови да побара од ученикот да задава неколку задачи-вежби како повисоко ниво на знаење.
Структура на час: Во воведен дел на часот вежбите се подинамични и со движење на телото во лесно трчање 1-2 метри напред-назад или лево-десно за загревање на телото. Во подготвителен дел се даваат вежби за истегнување на мускулите на телото. Во главниот дел на часот дадени се вежби за координација, а на крај се дадени вежби за лабавење.
Упатство за гледање: Доколку е матна сликата на видеото ќе треба да го подесите квалитетот на сликата во HD или во најголем квалитет кој го поддржува уредот преку кој го гледате, односно, преку кој го вклучувате видеото. Видеото е снимено во 360 степени формат кое може да го гледате или да го следите наставникот кој демонстрира со движење на глувче по екранот во насока во која тој се движи (сликата ротира лево-десно и горе-долу) на компјутер или со движење на паментен телефон во насоки во кои се движи наставникот што демонстрира вежби или со носење на VR очила, доколку видеото го пушти на својот компјутер родителот или ученикот. Доколку видеото го сподели наставникот преку споделување на својот екран, тогаш наставникот-одделенскиот наставник ќе мора да ја движи сликата во насока во која што се движи наставникот кој демонстрира како што е претходно опишано за ученик и родител.

Тема: Запознај се со своето тело

Методска единица: Правам вежби гледајќи илустрации

Цел: Да изведе вежба која е асоцирана од цртеж.

Примери од цртежи, илустрации, фотографии и слики преку кои ученикот најпрво треба да ги погледне илустрациите и да антиципира и замисли како движење треба на изведе според илустрацијата или истата да го асоцира на некое движење што сам ќе го креира. Во домашни услови член од семејство може да задава задачи-вежби според различни цртежи, а ученикот да изведува движења. За позисоко ниво се бара од ученикот да креира сам движења според илустрацијата.

Видеото снимено во 360 степени формат кое може да го гледате или да го следите наставникот кој демонстрира со движење на глувче по екранот во насока во која тој се движи (сликата ротира лево-десно и горе-долу) на компјутер или со движење на паментен телефон во насоки во кои се движи наставникот што демонстрира вежби или со носење на VR очила, доколку видеото го пушти на својот компјутер родителот или ученикот. Доколку видеото го сподели наставникот преку споделување на својот екран, тогаш наставникот-одделенскиот наставник ќе мора да ја движи сликата во насока во која што се движи наставникот кој демонстрира како што е претходно опишано за ученик и родител.

Час 9 за 1-5 одд. (во 360 степени VR) Физичко и здравствено образовние во одделенска настава

Tема: Запознај се со своето тело

Методска единица: Истражувам што можам со моето тело?!

Цел: Да изведе најмалку по една вежба со секој дел од телото со најмалку едно до две повторувања.

Пример на вежби за работа од дома во соба или други простории. Вежбите ги опфаќаат сите мускули од глава до петица и се изведени во место и движење. За учениците од 1-5 одделение ова се многу вежби за еден наствен час, но се презентирани со цел да истражат со по едно до две повторувања на секоја вежба, што тие всушоност можат да направат-изведат со своето тело (Мускули-зглобови-коски).

Видеото снимено во 360 степени формат кое може да го гледате или да го следите наставникот кој демонстрира со движење на глувче по екранот во насока во која тој се движи (сликата ротира лево-десно и горе-долу) на компјутер или со движење на паментен телефон во насоки во кои се движи наставникот што демонстрира вежби или со носење на VR очила, доколку видеото го пушти на својот компјутер родителот или ученикот. Доколку видеото го сподели наставникот преку споделување на својот екран, тогаш наставникот-одделенскиот наставник ќе мора да ја движи сликата во насока во која што се движи наставникот кој демонстрира како што е претходно опишано за ученик и родител.


Осми наставен час од темата Запознај се со своето тело. Цртањето на делови од телото е предизвик од моторички аспект за цртање-движења со појака рака и да се претстават сите делови.. По завршување на цртањето на делот од телото се преминува на изведна на физички активности, односно, физички вежби со тој дел (ако е еден дел) или тие делови (ако се два и повеќе) на тело во просторот во собата. Сите вежби кои можат да се изведат со овие делови на тело се покажани во оваа видео, а учениците и родителите може да изберат дел од нив или пак да изведуваат други вежби.

Час 7 за 1-5 одд. Физичко и здравствено образование за одделенска настава

Седми наставен час од темата Запознај се со своето тело. Цртањето на дланката, односно, дланкограм е предизвик од моторички аспект за цртање-движења со појака и послаба рака околу една и околу друга шака. По завршување на цртањето, истиот цртеж да се исече со ножички, што претставува уште една физичка вежба и манипулација со раце. По исцртани и исечени 5-6 дланкограми може да се искористат како реквизити и нагледни средства за физички актиности во просторот во собата. Сите вежби кои можат да се изведат со исечените дланкограми се покажани во оваа видео, а учениците и родителите може да изберат дел од нив.


Шести наставен час од темата Запознај се со своето тело. Цртањето на стапалото, односно, планктограм е предизвик од моторички аспект за цртање-движења со појака и послаба рака околу една и околу друга нога. По завршување на цртањето, истиот цртеж да се исече со ножички, што претставува уште една физичка вежба и манипулација со раце. По исцртани и исечени 5-6 планктограми може да се искористат како реквизити и нагледни средства за физички актиности во просторот во собата. Сите вежби кои можат да се изведат со исечените плантограми се покажани во оваа видео, а учениците и родителите може да изберат дел од нив.


Петти наставен час од темата Запознај се со своето тело. Методската единица за мерење на телесна маса на ученикот ја даваме на интересен начин. Преку број на повторувања на одредена физичка вежба, се мотивира ученикот да вежба и да ја запомни својата телесна маса. Во часот се опшани повеќе вежби за скоро сите цифри од 0 до 9. Асоцијативно се дадени претежно вежби на подот или подлогата, за да ги разликува од вежбите за височина. Ученикот и родителот може да изберат дел од нив и да ги повторат по три до четири пати избраните 2-3 различни вежби.


Четврти наставен час од темата Запознај се со своето тело. Методската единица за мерење на телесна височина на телото на ученикот ја даваме на интересен начин. Инаку, самата техника на мерење претставува физичка задача за манипулативни вештини и чусвтво на ученикот за просторот околу себе. За учениците од прво и второ одделение мерењето е пожелно да биде со помагање од член на семејството, додека за трето, четврто и петто одделение да се обидат сами да го изведат мерењето за што треба да им се даде подолг временски интервал. Преку број на повторувања на одредена физичка вежба, се мотивира ученикот да вежба и да ја запомни својата висина. Во часот се опшани повеќе вежби за скоро сите цифри од 0 до 9. Ученикот и родителот може да изберат дел од нив и да ги повторат по три до четири пати избраните 2-3 различни вежби.


Трет наставен час од темата Запознај се со своето тело. На овој час е демонстрирано комплекс од динамични вежби кои се атрактивни за учениците од оваа возраст. Целтта е да се претстават поголем број на движења, а ученкот и родителот да изберат дел од нив кои ќе ги изведуваат за време на часот или по завршување на наставата. По првите два пасивн часови, ова е еден подинамичен со цела да ја најаваи суштината на предметот Физичко и здравствено образование во наставата.


По завршување на првиот наставен час на кој во краток временски период учениците престојуваат во училиштето и се запознаваат со одделенската наставничка и наставникот по физичко и здравствено образование како тандем наставник, го започнуваме и вториот час на кој на учениците и на родителите им ја претставуваме скратената годишна програма за онлајн настава, планирање по предметот ФЗО како и структура и времетраење на часот, а секако и потребните реквизити за онлајн настава и нивни алтернативи.





No comments:

Post a Comment

Час 58, 59 и 60 за 6-9 одд. (360 видео VR) ФЗО, Јаже за експлозивна и репетитивна сила

  УПАТСТВО ЗА ГЛЕДАЊЕ НА 360 ВИДЕО: https://youtu.be/3B2iX2QzFiE ​ Доколку е матна сликата на видеото ќе треба да го подесите квалитетот на ...